Aanmelden en vragen

Een nieuwe aanmelding voor zorg of heb je een vraag? Bel 088 170 5000 (nieuw nummer) of mail naar start@youke.nl.

Telefonisch kun je ons bereiken op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.

Krijg je al hulp van Youké? Bel 030 693 6800 om direct met jouw hulpverlener of met andere medewerkers van Youké doorverbonden te worden.

Bekijk ook onze folder: START – zorgen over uw kind

Verwijzing

Kinderen en jongeren krijgen met een doorverwijzing (beschikking) van de gemeente hulp van Youké. De verwijzing kan van het zorg-, wijk- of buurtteam, het Centrum voor Jeugd en Gezin, een zorgloket of een arts komen.

Je kunt contact met ons opnemen om je direct aan te melden of bij vragen over de regels in jouw gemeente.

Maak kennis met Youké

Ben je benieuwd naar onze hulp, onze medewerkers of de locaties? Maak dan een afspraak om vrijblijvend kennis te maken met Youké. We nodigen je uit voor een gesprek bij ons of we bezoeken je thuis. Je kunt ook komen kijken in een groep of in een Youkéhuis.

Aanmelden crisisopvang jongeren

Youké’s crisisopvang de Dijk in Utrecht biedt tijdelijk onderdak aan jongeren tussen 18 en 23 jaar uit Utrecht en omliggende gemeenten. Om aan te melden bel je rechtstreeks met het crisisteam op de Dijk op 030 251 84 34. Youké wil ook altijd met de jongere zelf en met de begeleidende instantie spreken, zoals maatschappelijk werk of welzijnswerk.

Kosten

In principe betaalt de gemeente de hulp van Youké. Jongeren die onder begeleiding op kamers wonen, betalen huur. In dat geval moeten zij een minimum inkomen verdienen.

Je kan altijd bij ons informeren naar de kosten voor jouw hulpvraag.

Wachtlijst

Soms is er een wachttijd en krijg je niet direct hulp. We zoeken in dat geval graag samen met jou en met andere hulporganisaties naar de best passende, snelle oplossing.

Youké geeft aanmeldingen altijd voorrang als er sprake is van een onveilige situatie. Bij bijvoorbeeld geweld en mishandeling zetten we (netwerk)pleegzorg, crisisopvang en crisishulp binnen 24 uur in.